Akademia programowania dla nauczyciela – Baltie
Baltie
Skąd pobrać?
Pierwsze kroki z programem BaltieMateriały z warsztatów dla nauczycieli
- Zadania Baltie – szkoła podstawowa, klasy 1-3
- Zadania Baltie – szkoła podstawowa, klasy 4-8
- Programujemy w Baltie, Scratch i C++
- Programujemy animowaną historyjkę w środowisku Baltie
- Zadania dodatkowe
Przykładowe scenariusze lekcji i pliki ćwiczeniowe
Przykładowe scenariusze zostały przygotowane na podstawie podręczników autorstwa Grażyny Koby z serii Teraz bajty. Pobranie niektórych plików wymaga logowania w darmowej strefie nauczyciela (https://nauczyciel.migra.pl/). Uwaga: Scenariusze do pozostałych tematów z podręczników oraz przygotowane do nich pliki ćwiczeniowe i inne materiały znajdują się w wyszukiwarce materiałów dodatkowych.Klasy I-III
Budujemy sceny w programie Baltie - Scenariusze lekcji (3 godz.)
Zmieniamy i uzupełniamy sceny w programie Baltie - Scenariusze lekcji (3 godz.)
Pliki ćwiczeniowe
Budujemy i czarujemy w programie Baltie - Scenariusze lekcji (4 godz.)
Pliki ćwiczeniowe
Programujemy z czarodziejem Baltie - Scenariusze lekcji (5 godz.)
Klasy IV-VI
Poznajemy środowisko programowania Baltie
Scenariusze lekcji (3 godz.)
Pliki ćwiczeniowe
Programujemy historyjki w środowisku Baltie
Scenariusze lekcji (3 godz.)
Animacje w programie Baltie
Scenariusze lekcji (5 godz.)
Pliki ćwiczeniowe
Klasy VII-VIII
Programowanie w środowisku Baltie
Scenariusze lekcji (3 godz.)
Pliki ćwiczeniowe
Tworzenie programów w dydaktycznych środowiskach programowania – Scratch i Baltie
Scenariusze lekcji (2 godz.)
Zapisywanie algorytmów na liczbach naturalnych w dydaktycznych środowiskach programowania – Scratch i Baltie
Scenariusze lekcji (2 godz.)
Pliki ćwiczeniowe